Aktywna tablica
"Aktywna Tablica"
Szkoła Podstawowa nr 6 otrzymała w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna Tablica” dwie tablice interaktywne. Jedna tablica trafiła do pracowni komputerowej znajdującej się w budynku przy ulicy Wawel 13, druga do pracowni językowej mieszczącej się w budynku przy ulicy Legionów 21.
Tablice wykorzystywane są podczas zajęć lekcyjnych, kół przedmiotowych, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz rozwojowych.
Inspirujące zajęcia z robotyki
W ramach obchodów Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery „Bądź architektem swojego szczęścia” uczniowie Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu brali udział w zajęciach zorganizowanych przez Panią Anetę Miodek. Podczas lekcji uczniowie poznali budowę i możliwości robota edukacyjnego na przykładzie robota mBot. Korzystając z programu mBlock, zapoznali się z interfejsem środowiska programistycznego, służącego do nauki podstaw programowania, wykorzystującego funkcjonalności języka Scratch.
Escape Room
Skończyła się pierwsza edycja edukacyjnego Escape Room. Wygrała grupa chłopców z klasy 6b, która w rekordowym tempie 10 minut opuściła pokój zagadek. Pozostałym grupom dziękujemy za udział, gratulujemy pomysłowości i cierpliwości w wykonywaniu zagadek.
Spotkanie sieci nauczycieli uczestniczących w programie "Aktywna Tablica"
Cyfrowobezpieczni
Uczniowie klas szóstych uczestniczyli w wykładzie "Ochrona tożsamości w wirtualnym świecie." przygotowanym przez Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu.
Sm@rt Family, czyli jak być bezpiecznym w sieci?
Uczniowie klas IV - VI uczestniczyli w warsztatach przeprowadzonych przez uczniów 7 licealistów z VI Liceum im. Janusza Korczaka w Sosnowcu w ramach realizowanego przez nich projekt dotyczącego bezpieczeństwa w sieci oraz nadmiernego korzystania z internetu i telefonów.
POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY
W dniu 21 lutego 2018 r. podpisane zostało POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY pomiędzy Wyższą Szkołą Humanitas w Sosnowcu, reprezentowaną przez Rektora – prof. WSH dr. Hab. Michała Kaczmarczyka, a Szkołą Podstawową nr 6 w Sosnowcu reprezentowaną przez Dyrektora – mgr Małgorzatę Mike.
Lekcje z tablicą interaktywną
Tablica interaktywna umożliwia nauczycielom korzystanie z multibooków i ćwiczeń interaktywnych, wzbogaca tym samym proces edukacyjny. Umożliwia wprowadzenie w tok lekcji atrakcyjnych dla uczniów bodźców, na przykład: wyświetlanie materiałów audiowizualnych, stron internetowych, dowolnych plików komputerowych, filmów, programów i gier edukacyjnych oraz prezentacji multimedialnych.
Zabawa w kodowanie – zajęcia pozalekcyjne
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów, sprawdzające możliwości zastosowania tablicy interaktywnej w nauce programowania. W ramach zajęć uczniowie rozpoczęli naukę kodowania w programie mBot umożliwiającym tworzenie programów sterujących Trobotem.
„English is fun” z tablicą interaktywną
Zajęcia dla uczniów klas młodszych, rozwijające kompetencje językowe dzieci w zakresie języka angielskiego.
Zajęcia z języka niemieckiego
Tablica interaktywna wykorzystywana jest również na zajęciach języka niemieckiego.